Blue Flower

Geloof het of niet maar ik zou je effectief 1000 redenen kunnen opsommen waarom je moet opletten met de hoeveelheid suikers die je eet.

Waarom ik deze manier van eten aan iedereen wil aanbevelen is dat er talrijke voordelen zijn aan het verminderen van het aantal suikers in je voeding.

Ten eerste zal je gezondheid sterk verbeteren. Niet alleen nu maar ook voor later zal je verschillende voordelen ondervinden van deze manier van eten.

Je gewicht zal zich stabiliseren naar jou standaard gewicht evolueren, wat voor veel mensen betekent dat ze zullen afvallen.

Voor diegene die toch op gewicht zijn maar problemen hebben om het laatste buikvet weg te krijgen is deze manier van eten ideaal om dat laatste restje buikvet weg te werken.

Honger behoort tot de verleden tijd. Ik kan mij nog levendig herinneren de keren dat ik direct iets in mijn mond moest steken van de grote honger. Dat mocht zelfs eender wat zijn. Op andere momenten geraakte ik maar niet verzadigd. Ik kon blijven eten en veelal was dit enkel voor de goesting in plaats van uit noodzaak.

Nu heb ik af te toe wel eens honger maar kan ik nog gerust wachten tot de volgende maaltijd en plunder ik tussentijds de kast niet. Hierdoor eet ik minder wat zeker bijdraagt tot het behouden van een normaal gewicht.

Als je al vele andere diëten hebt gevolgd dan weet je dat deze ééntonig kunnen zijn. Het voordeel van onze aanpak is dat je lekker kan eten op een gezonde manier. Het is zelfs leuk om te eten en te weten dat je lichaam er effectief voedingsstoffen kan uithalen.

Sporten is geen must. Sporten om af te vallen is de meest foute stimulans om te gaan sporten. Sporten is zelfs niet nodig om af te vallen. Sporten is gezond en zeker aan te raden maar dient enkel om spieren op te bouwen of te onderhouden. Door een correct voedingspatroon aan te houden, heb je geen sport nodig om een gezond gewicht te onderhouden. Maar dikwijls zal de zin in sporten sterk stijgen als je een paar kilo's ben afgevallen.

Anderzijds is het wel zo dat door gezond te eten je lichaam meer energie gaat krijgen en zelfs gaat hunkeren om te gaan sporten. Dit komt bij de meeste automatisch. En als het niet komt dan ben je gewoon niet sportief en dan moet je dit jezelf en je lichaam niet aandoen.

 

Dus behalve overgewicht zijn er nog een aantal aandoeningen welke je kan behandelen door het aantal koolhydraten te beperken.

Deze zijn o.a.:

- Metabolic syndroom (prediabetes)

- Diabetes type 2

- Diabetes type 1 (verminderde nood aan insuline en verminderde verlaagde suikerspiegel)

- Hoofdpijn

- Migraine

- Allergie

- Chronische inflammatoire darmaandoeningen

- Dikkedarmontsteking

- Winderigheid

- Reflux

- Gewrichtspijnen

- Verschillende huidaandoeningen (exceem, acne, psoriasis, etc)

- Epilepsie

- Astma

- Humeurschommelingen

- Vermoeidheid

- Slapeloosheid

- Depressie

- Angstaanvallen

- Slecht geheugen en concentratie

- PCOS (polycystisch ovariumsyndroom)

- PMS (post menstrueel syndroom, fysische en emotionele klachten die opduiken in de 2de helft van de cyclus)

- etc.